כיסויים עיקריים לנזקי רכוש
אש, פריצה, רעם או ברק, התלקחות עצמית, התפוצצות מתקני לחץ, נזק בזדון, נזקי טבע - סערה, סופה שיטפון, רעידת אדמה, שוד, הימלטות נוזלים ממתקני אינסטלציה, פגיעה על ידי כלי רכב, שחזור והשמשת מסמכים כתוצאה מאירוע מכוסה, כיסוי לרכוש היחידה בעת הובלתו, כיסוי שבר שמשות, חלונות וקירות זכוכית במבנה ודיור חלופי – דמי שכירות עבור מבנה חלופי. הכל בכפוף לכתב הכיסוי שהונפק ליחידה על ידי הקרן הפנימית לביטוחי ממשלה בהנהלת ענבל, ובהתאם לעדכונים השוטפים.
דיווח ליחידת החיתום על הרכוש ותכולתו
על היחידה המכוסה לוודא שאכן כל רכוש היחידה (המבנים והתכולה הנמצאת בהם) רשומים במפרט הרכוש המבוטח שמוציאה הקרן. לעניין זה יובהר כי מפרט החיוב והכיסוי הוא מסמך פנימי חתום על ידי הקרן אשר מופק עבור היחידה הממשלתית או יחידת הסמך ומבטא, מפרט ומסדיר את התחייבות הקרן והיקפה כלפי היחידה הממשלתית לגבי תחום הכיסוי הביטוחי הספציפי. למפרט מצורפת רשימה של כל רכוש היחידה המכוסה בקרן. אנו ממליצים לבדוק את הרשימה היטב ולוודא שאכן הפרטים המופעים בה נכונים ומתאימים לדיווחי היחידה. מטבע הדברים, במידת הצורך ניתן לתקן את הנתונים תוך העברת מידע מלא.
חשוב לדאוג להעברת דיווחים שוטפים לקרן על כל רכש חדש שהיחידה מבצעת, וזאת כדי לא לפגוע בתהליך הטיפול בתביעה אם תוגש. במקרה שהנך נתקל בקשיים בהערכת ערכי הנכסים והתכולה תוכל להיעזר בצוות יחידת החיתום בענבל ובכלים שיועמדו לרשותך לצורך כך.
דיווח על נזק לרכוש היחידה
מיד עם גילוי מקרה הביטוח, על הרפרנט הממונה מטעם היחידה הממשלתית להודיע טלפונית למוקד שירות הלקוחות בענבל.
במידה והנזק הינו מתחת ל – 10,000 ₪, הרפרנט המטפל מטעם היחידה יידרש לשלוח תיאור מילולי של האירוע, הצעת תיקון לנזק ותמונות נזק.
במידה ועלות הנזק היא מעל 10,000 ₪, מוקד שירות לקוחות של ענבל יקצה שמאי לבדיקת הנזק, וישלח מכתב עם פרטי השמאי לרפרנט המטפל. השמאי ייצור קשר עם הרפרנט לתיאום בדיקת הנזק.